verhalenarchief

vrijdag 30 mei 2008

belgië, nederland april 2003

April 2003

Vertrek dinsdag april via de N20 naar het noorden. Het is een dag met mooi weer.
’s Avonds om 8.00 uur gestopt in het dorpje Salbris, 20 kilometer boven Vierzon. We zijn van plan op de camping te gaan staan. Als we de camping op willen rijden zien we op een parkeerplaatsje voor de camping een andere camper staan. Daar gaan we naast staan en we hebben een rustige nacht.
De volgende dag weer verder naar het noorden. We zien in het centrum van een volgend dorp, La Motte Beavon, een prachtige parkeerplaats waar meerdere campers staan. Onthouden!
In Orleans gaan we rechtsaf en rijden door Fontainebleau met een grote boog om Parijs heen en gaan in de buurt van Mons naar België. Na te lang zoeken vinden we een geschikte parkeerplaats in Thieu, het dorp dichtbij de wereldberoemde scheepsliften in het canal du Centre.
De volgende morgen fietsen we langs het oude en het nieuwe kanaal om de oude en de nieuwe scheepsliften te bekijken. Een fijn fietstochtje!

Dan gaan we door naar Nederland en gaan op een camping staan in Bunnik. Duur en lawaaierig door de naastgelegen autoweg.
Vrijdag, Diny afgezet in het Hilton hotel in Soestduinen en zelf het luchtvaartmuseum in Soeterberg bekeken. Daarna rustig aan via Doorn en Wageningen naar de Achterhoek.
Na een telefoontje van Wim eerst even in Slangenburg langs om te kijken hoe er het met Marietje is. Ze is van de fiets gevallen en het lijkt niet zo mooi! Daarna naar Barlo alwaar ik overnacht heb op de oprit.
Zaterdagmiddag weer naar Soestduinen om Diny op te pikken en door naar Nijverdal voor het 40-jarig huwelijksfeestje van Annie en Harrie

’s Avonds naar de Slangenburg voor de vaste camperplek. Zondag naar moeder en Jan en Ini,
maandag naar Nijkerk, dinsdag de decoratie van Jan bijgewoond en woensdag weer vertrokken. Via het drukke Duitsland en een puntje zuidlimburg (Vaals) naar België. Over de kleine wegen van de Ardennen tot Stavelot, waar we op een voor campers bestemde parkeerplaats overnachten.

Donderdag naar Marcel voor zijn verjaardag van vrijdag 2 mei. Met z’n vieren en de honden een wandeling gemaakt door de Ardennen met uitzicht op de Maas. Daarna uitgerust met taart.

Zaterdag richting huis via Troyes en Auxerre. Overnacht in Montaigut le blanc, schuin beneden Clermont Ferrant, op een nog niet geopende camping waarvan de poort wel open staat.

Zondag via de autoweg A75 naar het zuiden tot Séverac. Het is een mooie autoweg, erg heuvelachtig met hoogten tot 1100 meter door een mooie streek. Stijgend is het in de 3e versnelling met 70 kilometer per uur. Dan via de N88 richting Toulouse
We zijn weer thuis om half vijf. We vinden het gras kniehoog en de drie overgebleven kipjes opgevreten door de vos.